| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

عرض سلام و ادب
به این وبلاگ خوش آمدید

نکته:مطالبی که فاقد منبع هستند لزوما نوشته های شخصی اینجانب نیستند.
کپی و نشر مطالب،بدون ذکر منبع (یعنی بدون ذکر نام این وبلاگ) کاملا آزاد است.
صمیمانه پذیرای هرگونه پیشنهاد و انتقاد هستم
لذا به این منظور می توانید از بخش نظرات،در انتهای هر پست استفاده نمایید.
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیب

Instagram:@H.Omarzadeh

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳ جوان مسیحی در کلیسای عین التمر:

شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۲۷ ب.ظ

عین التمر شهری باستانی است در منطقه کربلا که به صحرای سماوه (میان ‏کوفه و شام) مشرف بود. سه جوان در کلیسای این شهر ( به نام های:سیرین، یسار، نصیر ) مشغول به تحصیل و مطالعه انجیل بودند تا پس از فراغت از تحصیل از مبلغان مسیحی در عراق و کشورهای همسایه شوند.


در زمان خلافت ابوبکر صدیق رضی الله عنه عین التمر به دست خالد بن ولید رضی الله عنه فتح شد، هنگامی که به کلیسا وارد شدند تنها این سه جوان را در آنجا یافتند، هر سه نفر از ترس به صحابه گفتند: که اهالی عین التمر آنها را در این کلیسا زندانی کرده بودند، خالد بن ولید آنها را به همراه خود به مدینه برد، و هرکدام را بعد از مسلمان شدن در اختیار یکی از علمای صحابه گذاشت ( سیرین غلام انس بن مالک شد )….


از این سه نفر فرزندانی متولد شدند که جهان اسلام را مدیون خود ساختند


▪️ سیرین پسری آورد به اسم محمد ( محمد بن سیرین ) همان تابعی گرانقدر، مفسر، محدث و فقیه توانای اسلام ( قطعا شما نیز آوازه ابن سیرین در تعبیر خواب را شنیده اید )


▪️از نصیر نیز موسی به جا ماند ( موسی بن نصیر ) همان سردار برجسته اسلام و فاتح پر آوازه اندلس ( بارسلون از فتوحات این سردار بزرگ جهان اسلام است )


▪️ یسار نیز فرزندانی مشهور بجای گذاشت و از پسرش اسحاق، محمد متولد شد، ( محمد بن اسحاق بن یسار ) که اولین کتاب سیره پیامبر صلی الله علیه وسلم متعلق به ایشان است. ( علی رغم جایگاه رفیع ایشان نزذ اهل علم، اما بدلیل وجود روایات بسیار ضعیف در کتاب های تاریخی ایشان، امام مالک رحمه الله همیشه بسیار به ایشان خورده می گرفت و با ایشان مخالفت می ورزید ).

  • حسین عمرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی