| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

عرض سلام و ادب
به این وبلاگ خوش آمدید

نکته:مطالبی که فاقد منبع هستند لزوما نوشته های شخصی اینجانب نیستند.
کپی و نشر مطالب،بدون ذکر منبع (یعنی بدون ذکر نام این وبلاگ) کاملا آزاد است.
صمیمانه پذیرای هرگونه پیشنهاد و انتقاد هستم
لذا به این منظور می توانید از بخش نظرات،در انتهای هر پست استفاده نمایید.
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیب

Instagram:@H.Omarzadeh

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

A calm sea does not make a skilled sailor .

دریاى آرام، دریانورد ماهر نمی سازد. 

  • حسین عمرزاده

ادوارد گیبون (Edward Gibbon)( ۱۷۳۷ – ۱۷۹۴) تاریخ‌نگار انگلیسی می‌گوید:


« از اقیانوس اطلس تا کنار رود گنگ، قرآن نه فقط قانون فقهی شناخته شده است، بلکه قانون اساسی، شامل رویه‌ی قضایی و نظامات مدنی، جزایی و حاوی قوانینی است که تمام عملیات و امور مالی بشر را اداره می‌کند و همه‌ی این امور که به موجب احکام ثابت و لایتغیری انجام می‌شود ناشی از اراده‌ی خدا است و به عبارت دیگر، قرآن دستور عمومی و قانون اساسی مسلمانان است. دستوری است شامل مجموعه قوانین دینی و اجتماعی و مدنی و تجاری و نظامی و قضایی و جنایی و جزایی همین مجموعه قوانین از تکالیف زندگی روزانه تا تشریفات دینی از تزکیه‌ی نفس، تا حفظ بدن و بهداشت و از حقوق عمومی تا حقوق فردی و از منافع فردی تا منافع عمومی و از اخلاقیات تا جنایات و از عذاب تا مکافات این جهان و جهان آینده همه را در‌بر ‌دارد.»


 منبع: جان دیون پورت، عذر تقصیر به پیشگاه محمد(صلی الله علیه وسلم) و قرآن، مترجم: سعیدی ،سید غلامرضا، ص ۹۱، دارالتبلیغ اسلامی.

  • حسین عمرزاده

یکی از روزها ناخدای یک کشتی و سرمهندس آن دراین‌باره بحث می‌کردند که در کار اداره و هدایت کشتی کدام‌ یک نقش مهم‌تری دارند. 

بحث به‌شدت بالا گرفت و ناخدا پیشنهاد کرد که یک روز جایشان را با هم عوض کنند. 
قرار گذاشتند که سرمهندس 
سکان کشتی را به‌دست گیرد 
و ناخدا به اتاق مهندس کشتی برود.

هنوز چند ساعتی از جابه‌جایی نگذشته بود که ناخدا عرق‌ریزان با سر و وضعی کثیف و روغن‌مالی بالا آمد و گفت: «مهندس سری به موتورخانه بزن. هرقدر تلاش می‌کنم، کشتی حرکت نمی‌کند.»
سرمهندس فریاد کشید: «البته که حرکت نمی‌کند، کشتی به گِل نشسته است!»

  • حسین عمرزاده

محققان دانشگاه جنوب کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که امساک از خوردن حتی به کوتاهی سه روز می‌تواند تمام سیستم ایمنی بدن انسان را بازسازی کند. محققان این یافته خود را یک پیشرفت غیرمنتظره در حیطه یافتن روش‌های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی توصیف کرده‌اند. در گذشته این رژیم‌ها، مورد انتقاد متخصصان تغذیه قرار می‌گرفت، اما مطالعه جدید بیان می‌دارد که گرسنه نگه‌ داشتن بدن می‌تواند تلنگری برای سلول‌های بنیادی باشد تا ساختن گلبول‌های سفید را آغاز کنند. این کشف می‌تواند اختصاصاً برای افراد دارای سیستم ایمنی آسیب‌ دیده، مانند بیماران سرطانی تحت درمان با شیمی‌درمانی و همچنین افراد سالخورده مفید باشد.


همراه با افزایش سن، سیستم ایمنی افراد تضعیف می‌شود و کار برای مبارزه این سیستم حتی با بیماری‌های ساده نیز سخت‌تر می‌شود. شیمی‌درمانی زندگی‌های بسیاری را نجات می‌دهد اما به سیستم ایمنی بدن فرد نیز آسیب می‌زند، امساک از خوردن برای ۷۲ ساعت می‌تواند از بیماران سرطانی در برابر تأثیر سمی شیمی‌درمانی محافظت کند.


بر طبق گفته محققان، بدن در طول امساک بخش‌هایی از سیستم ایمنی را که فرسوده یا آسیب‌دیده شده‌اند را از بین می‌برد و همچنین به سلول‌های بنیادین چراغ سبز می‌دهد تا تکثیر و بازسازی تمام سیستم را آغاز کنند. اکنون اگر شما یک سیستم به‌ شدت آسیب‌دیده توسط شیمی‌درمانی یا فرایند کهن‌سالی داشته باشید دوره‌های امساک می‌تواند به معنای واقعی سیستم ایمنی شما را نوسازی کند.


مطالعات گسترده‌تر نشان می‌دهد علاوه بر نوسازی سیستم ایمنی، مقدار آنزیم PKA و همچنین هورمونی که منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود نیز کاهش می‌یابد. همچنین امساک طولانی‌ مدت علاوه بر اینکه باعث مصرف ذخایر گلوکز و چربی می‌شود، مقدار قابل‌توجهی از گلبول‌های سفید را از بین می‌برد. در هر دوره امساک، از بین رفتن گلبول‌های سفید تغییراتی را القا می‌کند که باعث نوسازی سیستم ایمنی توسط سلول‌های بنیادی می‌شود. هنگامی‌ که گرسنه هستید بدن شما تلاش می‌کند انرژی مورد نیازتان را ذخیره کند و یکی از راه‌های ذخیره‌سازی، بازیافت مقدار زیادی از سلول‌های ایمنی است به‌ خصوص آن‌هایی که آسیب‌دیده هستند.


با توجه به نتایج این مطالعه آزمایش‌های بالینی بیشتری برای شناسایی سایر عوامل تأثیرگذار در این نوع رژیم غذایی موردنیاز خواهد بود تا به‌ عنوان یک برنامه درمانی مناسب توسط پزشکان پیشنهاد شود.


ترجمه و تهیه: «الهه شانقی - سایت زیست فن»

اصل مقاله در سایت دانشگاه کالیفرنیا جنوبی

https://keck.usc.edu/fasting-like-diet-turns-the-immune-system-against-cancer/

  • حسین عمرزاده

بر سر راهی در بیابان، درخت افرایی بلند، قد برافراشته بود - افرای کهن‌سالی که از بسیاری عمر میانش پوسیده و در آن حفره‌یی پدید آمده بود که چون باران فرو می‌بارید از آب انباشته می‌شد. 
باری، روزی ماهی فروشی که تجارت ماهی می‌کرد و ماهیِ زنده یا نمک‌سود از شهری به شهری می‌برد به کنار افرای پیر رسید. 
لختی در سایه‌ی آن بنشست و چون حفره‌ی پر آب را در میان درخت بدید به وسوسه‌ی دل، ماهیِ کوچکی از انبان ماهیان خود درآورده در حفره‌ی درخت افکند و به راه خویش رفت. 
مگر رهگذاری آن ماهی را در حفره بدید
و حیرت کرد که لاجرم معجزتی صورت پذیرفته است.
دیگران نیز چنین گفتند و دیری برنیامد که از چارجانب، خلقِ بسیار بر افرای کهن‌سال گردآمد با نذرها و نیازها. آن جایگاه، جایگاهی نامی شد. 
تا آن‌که ماهی فروش از آن سفر که کرده بود به جانب شهر خویش بازگشت و بر آن افرا بگذشت و خلایق بدید و آن ماجرا بدانست. 
بخندید که: بوالعجب خلقی که شمایید! این ماهی من به حفره درافکندم! 
آن‌گاه قلاب بیفکند و ماهی بگرفت و در انبان نهاد و به راه خویش رفت.


چوانگ چه نوئو/ترجمه : احمد شاملو

  • حسین عمرزاده

اسد الدین شیرکوه بن شاذی از کوردهای ارمنستان و سردار جنگی و عموی صلاح الدین ایوبی بود.

وی سردار زنگی و والی حمص بود.
شیرکوه حمله صلیبیون به مصر را دفع کرد و انطاکیه و اسکندریه را متصرف شد.سپس به حکومت مصر رسید.


منبع:تاریخ کورد و کوردستان-محمدامین زکی بیگ/الکامل فی التاریخ-ابن اثیر/سیر اعلام النبلاء-شمس الدین ذهبی

  • حسین عمرزاده

یاد دارم در ایام پیشین که من و دوستی چون دو بادام مغز در پوستی صحبت داشتیم ناگاه اتفاق مغیب افتاد پس از مدتی که باز آمد عتاب آغاز کرد که درین مدت قاصدی نفرستادی گفتم دریغ آمدم که دیده قاصد به جمال تو روشن گردد و من محروم.

رشکم آید که کسی سیر نگه در تو کند
باز گویم نه که کس سیر نخواهد بودن

گلستان سعدی باب پنجم 
  • حسین عمرزاده

فیزیکدان خداناباور و برنده نوبل فیزیک سال ۱۹۷۹ پرفسور استیون واینبرگ در خصوص تاثیر قسمی از آموزه‌های عبادی دین اسلام بر پیشرفت علم اخترشناسی می‌گوید:


‌ " پژوهش‌های اخترشناختی برای مقاصدی به کار برده می‌شدند که در آن‌ها نتایج باید دقیق می‌بودند، از جمله در تدوین تقویم‌ها، اندازه‌گیری فواصل روی زمین، معلوم ساختن زمان دقیق روز برای ادای نمازهای روزانه و تعیین قبله، جهت مکّه، که نماز گزاران باید رو به آن بایستند و نماز بخوانند. "

.


تاریخ علم,تبیین جهان هستی/نوشته‌ی استیون واینبرگ/ترجمه‌ی جمیل آریایی/ص ۱۲۲

  • حسین عمرزاده

ایوبیان دودمانی کورد بودند که صلاح الدین ایوبی به مرکزیت مصر پایه گذاشت.این سلسله بر بخش عظیمی از خاورمیانه حکم می راند.

ایوبیان با شکست صلیبیان دست به فتوحات گسترده ای در سراسر خاورمیانه زدند.

سرانجام صلاح الدین با شکست اروپائیان و پادشاهی اورشلیم در جنگ حطین سرزمین مقدس را ضمیمه خاک ایوبیان کرد.

منابع:کورد و کوردستان-میخائیل لازاریف/الکامل فی التاریخ-ابن اثیر/صلاح الدین ایوبی-آلبر شاندور

پی نوشت اول:رنگ سبز در تصویر حدود حکمرانی دولت ایوبی را نشان می دهد.

پی نوشت دوم:به زبان ساده می توان گفت ایوبیان بر کشورهای امروزیِ

مصر

 عراق

(و کشور جعلی)اسرائیل

اردن

لبنان

لیبی

فلسطین

عربستان سعودی

سودان

سوریه

تونس

ترکیه

یمن

حکمرانی می کردند و سلطه داشتند.

پی نوشت سوم:دولت اسلامی ایوبی،بزرگترین دولت کوردی در طول تاریخ به شمار می رود.

پی نوشت چهارم و آخرین پی نوشت:اولین فاتح قدس خلیفه دوم مسلمانان عمر بن خطاب رضی الله عنه و دومین فاتح این سرزمین مبارک صلاح الدین ایوبی کوردی می باشد و این قضیه افتخاری بس عظیم برای جامعه اهل سنت و ملت کورد محسوب می شود.

  • حسین عمرزاده

کتاب الرساله امام شافعی رحمه الله در حقیقت اولین کتابی است که در علم اصول فقه به رشته تحریر در آمده است. شاید بتوان گفت که پایه های اصول حدیث شناسی نیز در همین کتاب بنا شد.

ابواب کتاب در مورد حدیث و مسائل مربوط به آن شامل: خبر واحد و حجیت آن، شروط صحت حدیث، عدالت راویان، رد خبر مرسل و منقطع و موارد دیگری در این باره وجود دارد. انسان آگاه به علم حدیث می داند کتاب هایی که بعد از الرساله در مورد علم حدیث نوشته شده اند، فرعی بر الرساله و وابسته به آن است.

این کتاب به تشریع احکام خداوند و آنچه نظم دهنده زندگی فردی و جمعی است، اشاره می نماید که از دین، نفس، عقل، نسل و مال انسان ها حفاظت می کند. در کنار قرآن، یکی از رسالت های پیامبر صلی الله علیه وسلم نیز شامل تبیین این قرآن به وسیله سنتش است. لذا ایشان به تبیین مجمل قرآن، تخصیص عامش، تعمیم خصوصش و بیان ناسخ و منسوخش می پرداخت.

بدون شک جایگاه امام شافعی رحمه الله در آن دوران مانند برج نورانی در میان یک جزیره بزرگ نور بود. خداوند زیرکی خاص، استعداد ذاتی، اشتیاق فراوان، صداقت، استقامت، تقوی و درک صحیح و ظریف را به امام شافعی رحمه الله عطا نمود. به گونه ای که در عمر پر برکتشان بر تمامی علوم و معارف زمانش در حوزه فهم دین از علوم مکه، مدینه، یمین، عراق، شام و مصر دست یافت.

نویسنده:

محمد بن ادریس شافعی

مترجم:

علی صارمی،ژیلا مرادپور

سال انتشار:

۱۳۹۶

قطع:

رقعی

قیمت :۲۰,۰۰۰ تومان

لینک خرید:

  • حسین عمرزاده

این طبیعی است که تحسین و درک ما از تمدّن یونانی بیشتر و بزرگتر از تحسین و درک ما از تمدّن اسلامی باشد. 

تمدّن یونانی یا قسمتی از آن، بخشی از میراثِ فرهنگی عمومی ماست و بخشی از سنّت فرهنگی‌ است، که ما بدان وارد می‌شویم، ولکن تمدّن اسلامی با وجود تمام خدمتی که به‌تمدّن اروپائی کرده است، برای ما اساساً چیزی بیگانه است و دشمنی است که حتیٰ لحظهٔ تحسین نیز باید از آن هراسید. چهره‌ای که ما از اسلام به ارث بُرده‌ایم، در قرن دوازدهم و سیزدهم (میلادی) و تحت تسلّط این هراس از مسلمین متصوّر شده است و حتیٰ هم اکنون نیز فقط معدودی از اروپائیان می‌توانند اسلام را با بی‌طرفی مورد توجه قرار دهند. با وجود این آیا تحسین ما از یک شیء زیبا باید تحت تأثیر جهل و عدم درک فرهنگی که آن‌را به‌وجود آورده است باشد؟!  

برعکس آیا ممکن نیست که تحسین و درک ما از یک شیء زیبا،راهی برای درک و تحسین یک فرهنگ بیگانه بدست دهد؟!آیا حتیٰ ممکن نیست که زیبائی یک شیء معیار و مقیاس یک فرهنگ و عامل اعتبار آن فرهنگ باشد؟! آیا نباید فرهنگِ اسپانیای اسلامی به‌علت وجود بناهای زیبای مسجد اعظم قرطبه و الحمرای غرناطه فرهنگ عظیمی باشد؟!


[کتابِ اسپانیای اسلامی، اثر مونتگمری‌وات، صفحه‌ی209]

  • حسین عمرزاده

کوردها را مانند دژی از گرجستان تا بغداد قرار داده ام که بدون گذشتن از آنها محال است دشمن بتواند به دولت اسلام آسیب بزند.

سلطان سلیم عثمانی

منبع:التواریخ جدید کوردستان-ملا محمود بایزیدی/کورد و کوردستان-لازاریف

  • حسین عمرزاده

«گوستاو لوبون» از جمله خاورپژوهان بلندپایه فرانسوی است که سال ۱۸۴۱ میلادی چشم به جهان گشود و در سال ۱۹۳۱میلادی از دنیا رفت . وی مطالعات گسترده ای درباره اسلام و تمدن مسلمانان به انجام رسانده است .
______
. «پیامبر اسلام توانست یک هدف مقدّس و واحدی برای تمام ملت‌های عرب بنا کند.... پیروان محمّد به دنبال همین هدف بود که از هیچ‌گونه جانفشانی دریغ نداشتند و به دنبال آن، چشم طمع به بهشتی داشتند که هیچ‌یک از متاع‌های این دنیا برابری با نعمت‌های بی‌پایان و لذت‌بخش آنجا نتواند.

اسلام در میان ملت‌هایی که به آن ایمان آوردند وحدتی ایجاد نمود؛ نظیر همان وحدتی که عشق به روم [در روم ]ایجاد کرد. در نتیجه همان وحدت، همگی آنان دارای مصالح و آرزوهای مشترکی شدند که در نتیجه، همه تلاش‌ها و کوشش‌ها به هدف واحدی متوجه شد؛ با اینکه پیش از آن دارای مصالح و آمال مختلفی بودند.»

گوستاولوبون، تمدن اسلام و عرب، ترجمه سیدهاشم حسینى تهران، کتاب‌فروشى اسلامیه، بى‌تا، ص۱۵۲ .

  • حسین عمرزاده

نویسنده و محقق غربی  “استیون رانسیمان” در کتاب تاریخ جنگ های صلیبی درباره سلطان صلاح الدین ایوبی،فرمانده فقید مسلمان کُرد تبار چنین اظهار نظر کرده است:

«… سلطان از نظر ظاهر مردی بود لاغر اندام، چهره‏ ای محزون و آرام داشت که هر آن، با لبخندی نور و صفا می‏ گرفت. رفتارش همواره به هنجار بود. سادگی را می‏ پسندید و از خودنمایی و درشتی متنفر بود. دل‏بسته صحرا بود، با این‏همه از مطالعه و خواندن غافل نمی ‏نشست… ».

  • حسین عمرزاده

.Don't be a slave to your emotions. Control them


برده ى احساساتت نباش ، 

کنترلشون کن .

  • حسین عمرزاده