| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

عرض سلام و ادب
به این وبلاگ خوش آمدید

نکته:مطالبی که فاقد منبع هستند لزوما نوشته های شخصی اینجانب نیستند.
کپی و نشر مطالب،بدون ذکر منبع (یعنی بدون ذکر نام این وبلاگ) کاملا آزاد است.
صمیمانه پذیرای هرگونه پیشنهاد و انتقاد هستم
لذا به این منظور می توانید از بخش نظرات،در انتهای هر پست استفاده نمایید.
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیب

Instagram:@H.Omarzadeh

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

اختراعات مسلمانان و شکل گیری جهان مدرن:

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۴۷ ب.ظ

گزارش خبرگزاری سی ان ان آمریکا 

اختراعات و اکتشافات مسلمانان باعث شکل‌گیری جهان مدرن شد!


خبرگزاری سی ان ان  آمریکا در خبری چند مورد از مهم‌ترین اختراعات و اکتشافات مسلمانان را معرفی می‌کند و می‌گوید که این اختراعات و اکتشافات باعث شکل‌گیری جهان مدرن امروزی شده‌اند...

از جمله مواردی که این خبرگزاری ذکر کرده است عبارت‌اند از:


1. عمل جراحی: الزهراوی در هزار سال قبل کتابی نوشت 1500 صفحه‌ای که تا 500 سال بعد به عنوان یک مرجع پزشکی در اروپا مورد استفاده قرار گرفت، البته او نخ عمل جراحی را از روده گربه اختراع کرد، همچنین او اولین عمل سزارین را انجام داده است و پنس پزشکی از اختراعات اوست.


2. قهوه: در حال حاضر قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی غرب است. قهوه اولین بار در اوایل قرن 9 میلادی در یمن کشف شد و به صوفی‌ها در شب زنده‌داری کمک می‌کرد بعد گروهی از دانشجویان آن را با خود به قاهره آوردند و در قرن 13 به ترکیه رسید.


3. ماشین پرواز: عباس بن فرناس اولین کسی بود که برای ساختن وسیله‌ای برای پرواز کردن تلاش کرد. او لباسی بالدار طراحی کرد که تقریباً شبیه لباس یک پرنده بود، او بعد از پریدن برای آزمایش لباسش برای مدتی در آسمان معلق ماند و بعد از خوردن به زمین کمرش شکست همان‌طور که الحسنی می‌گوید این اختراع او الهام لئوناردو داوینچی مخترع و هنرمند معروف ایتالیایی بوده است.


4. دانشگاه: در سال 859م یک زن جوان به اسم فاطمه الفهری در شهر فاس مغرب اولین دانشگاه جهان را ساخت این مجموعه در 1200 سال قبل ساخته شده است که شامل یک مسجد و یک دانشگاه به اسم القرویین است. (فیلمی در مورد فاطمه الفهری)



5. جبر: جبر اصطلاحی است که اولین بار توسط ریاضی‌دان ایرانی در قرن 9 استفاده شد، خوارزمی در رساله جبر و المقابله این اصطلاح را معرفی کرد.


6. فیزیک نور: ابن هیثم در هزار سال قبل ثابت کرد که انسان‌ها نور را با بازتاب کردن آنها و ورود آن به چشم می‌بینند البته این فیزیک‌دان مسلمان تحقیقات او پایه‌ریز اختراع دروبین‌های عکاسی بود.


7. مکانیک: ابن جزری پدر علم مکانیک دنیا است و بر اساس نوشته ها و  اختراعات او از جمله تغییر حرکت چرخشی به حرکت خطی انقلابی در دنیا ایجاد شد. (اطلاعات بیشتر در مورد ابن جزری)

 


8. بیمارستان: بیمارستان‌هایی که به شکل امروزی می‌شناسیم اولین بار در قاهره در قرن 9 و توسط احمد بن طولون تاسیس شد، در این بیمارستان‌ها برای بیماران خدمات رایگان پزشکی ارائه می‌دادند و بعد از مدتی نمونه‌های زیادی از این بیمارستان‌ها در سراسر کشورهای اسلامی ساخته شد.

   http://www.cnn.com/2010/WORLD/meast/01/29/muslim.inventions/index.html

  • حسین عمرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی