| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

عرض سلام و ادب
به این وبلاگ خوش آمدید

نکته:مطالبی که فاقد منبع هستند لزوما نوشته های شخصی اینجانب نیستند.
کپی و نشر مطالب،بدون ذکر منبع (یعنی بدون ذکر نام این وبلاگ) کاملا آزاد است.
صمیمانه پذیرای هرگونه پیشنهاد و انتقاد هستم
لذا به این منظور می توانید از بخش نظرات،در انتهای هر پست استفاده نمایید.
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیب

Instagram:@H.Omarzadeh

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است



امروزه که شاهد پیشرفت دانش عمومی و تکنولوژی در بین مردم نسبت به زمان های گذشته هستیم لذا نیاز به وجود امکانات دینی برای تحقیق و پژوهش نیز بیشتر احساس می شود و در این بین نرم افزارهای کاربردی در دو بخش ۱- قرآن و ۲-سنت در مقایسه با باقی علوم دینی،از اولویت برخوردارند.

دانستن صحت و سقم احادیث بسیار حائز اهمیت است چراکه برای انتشار سخنی از سخنان مبارک پیامبر صلی الله علیه وسلم قبل از هرچیز باید از صحت آن روایت اطمینان داشت و این مساله ممکن نخواهد بود جز به ۲ صورت:۱ - یا باید دروس شرعی و تخصصی مربوطه را فراگرفت و یا ۲ - از نظرات صاحب نظران در خصوص روایت مد نظر استفاده نمود.

در حقیقت نرم افزار کاربردی الموسوعة الحدیثیة،راه استفاده از نظرات علماء متخصص در زمینه علوم حدیث در خصوص روایات را برای عموم مردم هموارتر می کند و می توان با استفاده از این نرم افزار آندرویدی از امکاناتی همچون:جستجو در بین انبوهی از روایات،جستجو بر اساس کلمات کلیدی یک روایت،جستجو بر اساس نام راوی،نام محدث و کتاب حدیث،امکان افزودن روایت دلخواه به علاقه مندی ها،مشاهده تراجم،جستجو در بین احادیث بخاری و مسلم بصورت آفلاین،کپی متن،به اشتراک گذاری متن در توییتر و فیسبوک و ...بهره مند شد.

  • تصاویری از محیط نرم افزار و لینک دانلود:
            

دریافت نرم افزار
حجم: ۱۷.۸ مگابایت

  • حسین عمرزاده

حکم تعویذ (به اصطلاح معمول،دعاهای نوشته و بسته بندی شده) از زبان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی،امام جمعه اهل سنت زاهدان:

 

 
 


مدت زمان: ۱ دقیقه
دریافت فایل
حجم: ۲.۳۸ مگابایت
  • حسین عمرزاده

  • حسین عمرزاده

چه بسا عالمانی که به آنچه گفته اند نمی اندیشند و عمل نمی کنند...

مرد فقیرو پرخوری را به جرمی زندانی کردند. در زندان هم آرام نگرفت و متنبه نشد و به زور غذای زندانی ها را می گرفت و می خورد و آنقدر اذیت کرد تا بالاخره زندانی ها به قاضی شکایت بردند که « نجات مان بده ! این زندانی پرخور ، عاصی مان کرده است و نمی گذارد یک وعده غذا از گلوی مان پایین برود. »

قاضی موضوع را تحقیق کرد و فهمید فقیر تن به کار کردن نمی دهد و زندان برایش یک بهشت کوچک است که در آن هم غذای فراوان هست و هم نیازی به کار کردن ندارد. پس او را از زندان بیرون انداخت و هرچه فقیر مفت خور اصرار کرد در زندان بماند ، قاضی قبول نکرد و برای آن که مردم هم به او باج ندهند و مفت خور مجبور شود کار کند، دستور داد فقیر مفت خور را در شهر بگردانند و جار بزنند که او فقیر است اما کسی به او نسیه ندهد، وام ندهد، امانت ندهد و خلاصه هیچ کمکی به او نکند.

به این ترتیب، ماموران قاضی فقیر را روی شتر مردی هیزم شکن نشاندند و به هیزم فروش گفتند او را کوچه به کوچه بگرداند و جار بزند « ای مردم! این مرد را بشناسید . فقیر است. به او وام ندهید. نسیه ندهید. داد و ستد نکنید. او دزد است. پرخور است و کسی و کاری هم ندارد. خوب نگاهش کنید. »

هیزم فروش هم راه افتاد و از صبح زود تا نیمه شب ، فریاد زد و درباره مفت خور بی آبرو به مردم اعلام خطر کرد. شب که رسید هیزم فروش به فقیر گفت « همه امروز را به تو اختصاص دادم . مزد من و کرایه شتر را بده که بروم ! » فقیر مفت خور با خنده گفت « تو نفهمیدی از صبح تا الان چی جار می‌زدی ؟ الان همه شهر می دانند که
من پول به کسی نمی دهم و تو که از صبح فریاد می زدی و به همه خبر می دادی به آنچه می گفتی فکر نمی کردی ؟! »


مولوی روم در این حکایت به مخاطبانش گوشزد می کند که چه بسا عالمانی که وعظ می کنند اما خود مانند هیزم فروش ، به آنچه گفته اند نمی اندیشند و عمل نمی کنند.

  • حسین عمرزاده

۱۰ انسان نیک بخت و باعث افتخار جامعه اسلامی که پیامبر صلی الله علیه وسلم در یک حدیث و در همین دنیا مژده بهشتی بودن شان را داده و هرکدام از آنها دارای نقشی اساسی در پیشرفت و نشر دین اسلام در جهان بوده است.

افرادی که بدون شک در مورد تبعیت و پیروی قرار گرفتن از نظر گفتار و کردار، کاملا دارای صلاحیت می باشند و چه امضا و تاییدی بالاتر از آیات قرآن و احادیث پیامبر صلی الله علیه وسلم در شأن آن بزرگواران.

 

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : أَبُو بَکْر فِی الْجَنَّةِ وَعُمَرُ فِی الْجَنَّةِ وَعُثْمَانُ فِی الْجَنَّةِ وَعَلِیٌّ فِی الْجَنَّةِ وَطَلْحَةُ فِی الْجَنَّةِ وَالزُّبَیْرُ فِی الْجَنَّةِ وَعَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ فِی الْجَنَّةِ وَسَعْدٌ فِی الْجَنَّةِ وَسَعِیدٌ فِی الْجَنَّةِ وَأَبُو عُبَیْدَةَ بْنُ الْجَرَّاحِ فِی الْجَنَّةِ

پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:ابوبکر در بهشت است و عمر در بهشت است و عثمان در بهشت است و علی در بهشت است و طلحه در بهشت است و زبیر در بهشت است و عبدالرحمن بن عوف در بهشت است و سعد (سعد بن أبی وقاص) در بهشت است و سعید (سعید بن زید) در بهشت است و ابو عبیدة بن الجراح در بهشت است. رواهُ الترمذی ۳۶۸۰

  • سرودی اسلامی به زبان فارسی در رابطه با عشره مبشره رضی الله عنهم اجمعین

عشره مبشره رضی الله عنهم اجمعین

 

 
دریافت سرود
حجم: ۱.۷۷ مگابایت
  • حسین عمرزاده

دنیا بدون عشق چیزی جز فضایی سرد و بی رنگ نیست

ما آدمها به خاطر نوع زندگی امروزی،در واقع عشق و محبت رو فراموش کردیم

گاها تماشای ویدیوهای این شکلی حقیقت این ادعا را برامون اثبات می کنه

تماشای صحنه هایی از عشق و محبت موجود در بین حیوانات

این ویدیو رو از دست ندید.
 


مدت زمان: ۱ دقیقه ۴۱ ثانیه
دریافت ویدیو
حجم: ۷.۸۶ مگابایت
  • حسین عمرزاده

خلاصه ماهیت واقعی جواب های یک آتئیست (منکر دین) به یک دین باور:


دین باور:قبل از تولد کجا بودی؟
آتئیست:نمی دانم
دین باور:چرا متولد شدی؟
آتئیست:نمی دانم
دین باور:هدفت از زندگی چیست؟
آتئیست:نمی دانم
دین باور:وقتی که بمیری به کجا خواهی رفت؟
آتئیست:نمی دانم
دین باور:چرا آتئیست شدی؟
آتئیست:نمی دانم!!!!
  • حسین عمرزاده
 
 
بی گمان،الله و ملائکه اش بر پیامبر درود می فرستند؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! بر او درود فرستید، و سلام بگویید، سلامی نیکو.آیه شماره ۵۶ سوره الاحزاب
 
دریافت ویدیو
عنوان: صلوات
حجم: ۱.۶۶ مگابایت
 
کیفیت درود بر پیامبر صلی الله علیه وسلم بر اساس روایت متفق علیه (روایت مشترک صحیح بخاری وصحیح مسلم ):
اللَّهمَّ صَلِّ على مُحمَّدٍ ، وَعَلى آلِ مُحمَّد ، کَمَا صَلَیتَ عَلى إبْرَاهِیمَ وَ عَلی آلِ إبْرَاهِیمَ ، إنَّکَ حمِیدٌ مجیدٌ . اللهُمَّ بارِکْ عَلى مُحَمَّد ، وَعَلى آلِ مُحَمَّد ، کَما بَارکْتَ على إبْرَاهِیمَ وَ علی آلِ إبْراهِیم ، إنَّکَ حمیدٌ مجیدٌ.
  • حسین عمرزاده



عطسه کردن از جمله مواردی است که خرافات زیادی در رابطه با آن وجود دارد تا جایی که برخی از افراد به محض عطسه کردن، فال حافظ می‌گیرند!

بعضی‌ها پس از یک عطسه از لفظ «صبر آمد» به کُردی (سه و ری هاورد) استفاده می‌کنند و بعضاً کار خود را به تعویق می‌اندازند، کفش‌های خود را لنگه‌ به لنگه می‌پوشند یا در  بعضی جا ها در کفش‌های خود نمک می‌ریزند!


حکمت از گفتن الحمد لله بعد از عطسه کردن


طی عطسه کردن نبض قلب کند می شود. وقتی سینه یتان به خاطر عطسه منقبض می شود، جریان خونتان هم موقتا منقبض می شود

سرعت عطسه 100 مایل بر ساعت است و عطسه می تواند 100.000 میکروب را وارد هوا کند. وقتی می خوابید اعصاب عطسه هم می خوابند بنابراین هرگز در خواب عطسه نمی کنید

اگر هنگام عطسه شد جلوی دهانتان را بگیرید چون ممکن است به دنده های سینه یتان آسیب برسد

و اگر بخواهی مانع عطسه کردن شوی ممکن است جریان خون گردن و یا سرت برگردد یا متوقف شود و در نتیجه منجر به سکته یا حتی مرگ شود

پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند که افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند، ممکن است برای مدت کوتاهی توانایی عطسه کردن را از دست بدهند.

به گفته محققان مرکز عطسه در بصل‌النخاع قرار دارد و پس از سکته مغزی ممکن است نیمی از بصل‌النخاع برای مدتی از کار بیفتد و به همین علت، عمل عطسه کردن نیز انجام نمی‌شود.

در این حالت احساس نیاز به عطسه، در فرد به وجود می‌آید، اما عمل غیر ارادی، عطسه کردن انجام نمی‌شود و همین امر بیمار را رنج می‌دهد. معمولاً این بیماران حداکثر یک سال پس از سکته مغزی توانایی عطسه را دوباره به دست می‌آورند.

با چشم باز عطسه کردن تقریبا محال است، اما اگر کسی با چشم باز عطسه کند ممکن است به این کار به چشمانش نیز آسیب برسد چون عطسه کردن فشار خون پشت چشم را کمی بالا می برد.

 زمان عطسه فقط یک ثانیه یا کمتر است، اما با این حال بر عملکرد دستگاه تنفسی، گوارشی،، دفع ادرار و حتی قلب تاثیر می گذارد

و بعد از آن اگر الله بخواهد این دستگاه ها دوباره به کار خود ادامه می دهند و گویی که اصلا چیزی اتفاق نیفتاده است

به همین دلیل گفتن الحمد لله بعد از عطسه سنت است

« هر گاه یکی از شما عطسه کرد بگوید الحمد لله ، کسی هم که کنارش بود در جواب او بگوید یَرحَمُکَ الله ، هر وقت به او گفت یرحمک الله ، او نیز بگوید یَهدیکُمُ اللهُ وَ یُصلِح بالَکُم ».

  • حسین عمرزاده



دریافت عکس نوشته
حجم: ۱۰۸کیلوبایت

  • حسین عمرزاده