| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

تا بُوَد وِردَت دُعا وُ درسِ قرآن غَم مَخور...

| وبلاگ نویس

عرض سلام و ادب
به این وبلاگ خوش آمدید

نکته:مطالبی که فاقد منبع هستند لزوما نوشته های شخصی اینجانب نیستند.
کپی و نشر مطالب،بدون ذکر منبع (یعنی بدون ذکر نام این وبلاگ) کاملا آزاد است.
صمیمانه پذیرای هرگونه پیشنهاد و انتقاد هستم
لذا به این منظور می توانید از بخش نظرات،در انتهای هر پست استفاده نمایید.
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیب

Instagram:@H.Omarzadeh

بایگانی
نویسندگان


همانگونه که مستحضر هستید الله متعال به هر پیامبر و فرستاده خود معجزه ای عطا کرده تا به وسیله آن به تبیین قدرت الله تعالی و دعوت به اطاعت و پیروی از احکام نورانی و پاکش بپردازند و برای خاتم الانبیاء و المرسلین محمد صلی الله علیه وسلم نیز هدیه و معجزه ای  بسیار ارزشمند به نام قرآن را عطا فرموده که در فصاحت و بلاغت و ...جن و انس  را یارای مقابله با آن نیست و حتی از آوردن سوره و یا آیه ای مانند سوره ها و آیات آن عاجز و ناتوانند.

علم تفسیر قرآن از مهمترین علومی محسوب می شود که ضروری ست طلاب و دانش آموزان و علاقه مندان به علوم شرعی،به آن توجه ویژه ای داشته باشند چراکه به گفته علما و اندیشمندان اسلامی،اولین قدم برای فراگیری علوم شرعی حفظ نمودن کتاب الله متعال یعنی قرآن و فهم آن است و هرچه که مسیر فهم قرآن را برای انسان تسهیل کند همان هم در درجه وجوب و ضرورت قرار دارد.

در این بین تفسیر «جامع البیان عن تأویل آی القرآن» یا مشهور به «تفسیر طبری» ، اثر دانشمند مسلمان و اهل سنت و جماعت آمُلی - ایرانی ،امام محمد بن جریر بن یزید الطبری رحمه الله از جمله تفاسیر مهم و بسیار خوب موجود در جامعه اسلامی می باشد که در بین اهل فن و اندیشمندان بسیار حائز اهمیت است.

امام طبری رحمه الله از جمله معتبرترین و قابل اعتمادترین دانشمندان امت اسلامی ست که در قرن سوم هجری می زیسته است و برای تحصیل و کسب علوم اسلامی،به سرزمین های دور سفر کرده است.

آن امام بزرگوار در علوم بسیاری از جمله:علم قراءات،تفسیر،علم حدیث،فقه،تاریخ و ...دارای تبحر بوده و در موضوعات و علوم مختلفی به نوشتن کتاب ها و مقالات پرداخته است که به عنوان مثال می توان به کتاب های تفسیر و تاریخ ایشان رحمه الله اشاره نمود که از وسعت علم آن بزرگوار خبر می دهند.

امام نووی رحمه الله که به پیراینده فقه امام شافعی رحمه الله مشهور است می فرماید:أجمعت الأمة على أنه لم یصنف مثل تفسیر الطبری،یعنی:امت اسلامی بر اینکه مانند تفسیر طبری نگاشته نشده است اجماع کرده اند.

ذکر اقوال تمامی علما در مورد این اثر ارزشمند و خصوصا نویسنده بزرگوار آن کاری ست که مجال و فرصت بسیار می طلبد.لذا بدون توضیح بیشتر و با اکتفا به مطالب مختصر فوق،نسخه apk تفسیر امام طبری رحمه الله تقدیم می گردد.

  • حسین عمرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی